Kurv 0


Handelsbetingelser

og persondatapolitik

Generelle oplysninger
Firmanavn: Dinluksus kafferisteri
Cvr: 31310237

Adresse:
Dinluksus kafferisteri
Nørreled 10, 4440 Mørkøv

E-mail: info@dinluksus.dk
Telefon: 31192644

 

Bestilling
Der kan bestilles varer/ydelser hos Dinluksus.dk via vores hjemmeside på www.dinluksus.dk eller via telefon/email. Alle kontrakter indgås på dansk. Med mindre andet er anført, er alle angivne priser inkl. moms og andre afgifter. Priserne er dagspriser.

Betalingsformer

Hos Dinluksus.dk bliver alle betalinger behandlet og godkendt af Nets (PBS), hvilket giver dig optimal sikkerhed i forbindelse med købet.

Vi tilbyder betaling via kreditkortbetaling (Dankort, Mastercard, Visa, Maestro, VisaElectron, Diners Club og JCB Betalingskort), bankoverførsel eller ved fakturering. 

Ved bankoverførsel, check el. lign. er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen. 

Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet hæves på dit kort, når varen afsendes.

Levering

Levering sker efter aftale med kunden ved webshop ordrer. Kunden vælger selv om kunden ønsker leveret til hjemmeadressen, firmaadresse eller til en pakkeshop. Dinluksus kafferisteri benytter GLS, da det er her vi finder stabiliteten, samt servicen højest.

Leveringstiden ligger på 1-2 hverdage. 

Skulle der mod forventning være fejl eller mangler i en ordre tilsendt fra os, bedes du kontakte os snarest muligt efter du har modtaget ordren.

Får du leveret på din arbejdsplads er du sikker på buddet ikke går forgæves. Bestiller du til levering på din private adresse og du ikke er hjemme, når posten kommer, kan du afhente pakken ved nærmeste pakkeshop. Medbring legitimation og pakkenummer. 

Har du ikke modtaget din pakke, eller har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte GLS eller Dinluksus. 

Kundeservice Privat

Tlf: 76 33 11 11.
GLS har åbent mandag - fredag fra 8:30-20:00 samt lørdag fra 10:00-15:00

Forsøgt levering

Vi sender dig et tracking nummer via e-mail når pakken forlader vores lager. Dette kan du bruge til, at følge din pakke så du kan se hvilken dag den leveres. Er posten gået forgæves kan du afhente din pakke ved nærmeste pakkeboks.

Afhenter du ikke din pakke på udleveringsstedet eller har du oplyst forkert adresse vil pakken blive returneret til Dinluksus. Du vil blive pålagt den reelle pris for denne returnering. Ønsker du pakken sendt igen, skal du tilkøbe fragt på ny.

Hvis pakken skal gensendes

Hvis du ikke har modtaget dine vare og de er kommet retur til Dinluksus kafferisteri. Så koster det følgende: 

Ved Pakkeshop ordre, der er kommet retur: 
29 kr. For GLS der returnere den til Dinluksus
35 kr. For GLS der sender pakken ud igen
20 kr. GLS service gebyr (Dieseltillæg, kapacitetstillæg, moms)
I alt 84 kr. 

Retur fra Privatlevering eller erhvervslevering

20 kr. For GLS der leverer til pakkeshop fra Privat/erhverv
29 kr. For GLS der returnere den til Dinluksus

35 kr. For GLS der sender pakken ud igen
20 kr. GLS service gebyr (Dieseltillæg, kapacitetstillæg, moms)
I alt 104 kr.

Pakker der returneres til Dinluksus destrueres efter 6 måneder uden kontakt

Hvis du ikke har taget kontakt til Dinluksus kafferisteri senest 6 måneder efter afsendingsdato, så forbeholder Dinluksus kafferisteri sig retten til at destruere kaffen/fødevaren og salget går tabt. Der vil ikke blive noget returnerings beløb.
Dinluksus er ikke forpligtet til at opbevare ikke afhentede fødevarer, men fordi vi ønsker at leverer et højt serviceniveau, tilbyder vi 6 måneders opbevaring, hvor vi kan kontaktes for muligheden for genudsendelse. Vi forbeholder os retten til ikke at gemme alle ikke afhentede varer. 

Dette skyldtes pladsmangel på lageret, som gør vi destruerer efter max. 6 måneder, eller før hvis vi oplever pladsmangel. 

Salg til udlandet

Dinluksus vil gerne yde bedst mulig kundeservice, så er du udenlandsk dansker, så kontakt os for at hører nærmere om hvordan du stadig kan modtage Dinluksus kaffe.

Dinluksus har mulighed for at leverer pakker til hele Europa og også enkelte lande udenfor Europa. Ved udlandsforsendelser er det GLS som vi benytter og udveksler oplysninger med, så pakken kan leveres til dig med mindst mulig omkostning. 

Transportskade og andre reklamationer

Skulle du mod forventning modtage en transportskadet pakke eller du opdager en skade på produktet. Opfordrer vi dig til at kontakte os med det samme, så det kan anmeldes til fragtselskabet- Anmeldelsen bedes sendes via vores mail info@dinluksus.dk

Send følgende til Dinluksus via mail:
  • Foto af kasse udvendig
  • Foto af skade
  • Beskrivelse af skaden

    Modtager du en pakke med synlige skader – opfordrer vi dig til at nægte modtagelse. Pakken sendes tilbage til os og vi opretter sagen med transportøren.

    Kontakt os

    Vi foretrækker kommunikation via mail og kan altid kontaktes via vores e-mail adresse info@dinluksus.dk eller på tlf: 3119 2644.

    Priser

    Alle priser på Dinluksus.dk er inklusiv moms, medmindre andet er oplyst. Er der fragt på varen fremgår det i indkøbskurven når du har lagt varerne i kurven. Husk der er fri fragt på alle ordrer over 499kr.

    Sådan Handler du

    Handler du via vores webshop, foregår alt automatisk, og vi behandler ordren lige så snart du har gennemført den. Der er altså aldrig langt fra ønske til produkt. 

    Så nemt er det

    Vælg de produkter du ønsker

    Klik på knappen “Tilføj til kurv”, dernæst kommer du ind til produktet, hvor du kan trykke på "køb nu". Varen er nu tilføjet til din kurv.

    Klik i den lille firkant til venstre for "accepter handelsbetingelserne", for at acceptere handelsbetingelserne. Tryk "Check ud".

    Indtast dine oplysninger tryk "Fortsæt til forsendelsesmetode".

    Vælg hvilken forsendelsesmetode/leveringsform du ønsker.
    Tryk "Fortsæt til betalingsmetode". 

    Betal nu med dit kreditkort, Mobile pay eller ved bankoverførsel.

    Du modtager nu din vare hurtigst muligt, normalvis dagen efter bestilling, hvis du har bestilt inden kl. 15.

    Reklamationer

    Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

    Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

    Reklamationsretten begrænses af varens naturlige holdbarhed. Der skal reklameres inden for rimelig tid efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor 2 måneder efter, at fejlen er opstået, vil reklamationen altid være rettidig. 

    Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

    Som virksomhed har du 6 måneders reklamationsret.

    Opstår der problemer med dit produkt, bedes du kontakte os med det samme fejlen opstår via mail info@dinluksus.dk. Herefter vil vi straks kontakte dig og aftale det videre forløb.

    Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal der udfyldes mail og kopi af købsfaktura.

    Varen skal indsendes til vores adresse: (kun efter forudgående aftale)

    Dinluksus kafferisteri
    Nørreled 10
    4440 Mørkøv

    Mrk.: Reklamation

    Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav, uden omdeling eller lignende.

    Husk varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, det er derfor altid en god ide at gemme den originale emballage. Dinluksus.dk indestår ikke for transportskade ved returnering, hvis pakken ikke er pakket forsvarligt ind og varen skades under transporten. Det er alene en sag mellem forbruger og dennes transportør.

    Det er vigtigt at du som kunde beskriver fejlen så korrekt som muligt overfor os.

    Husk at der må ikke sendes noget retur til vores adresse, før du har kontaktet os for nærmere aftale.

    Fortrydelsesret/bytteret ved køb online

    Du har som forbruger altid 14 dages fortrydelsesret når du handler online - vær dog opmærksom på, at kaffe er undtaget af fortrydelsesretten.

    Du har ingen fortrydelsesret ved køb af levnedsmidler og husholdningsvarer, herunder fødevarer, idet fortrydelsesretten efter forbrugeraftalelovens § 18, stk. 2 ikke gælder for levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældes hurtigt - herunder kaffe.

    Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. 

    Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via mail info@dinluksus.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

    Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig skriftlig meddelelse om dette. 

    Ved køb af et pakketilbud kan du kun vælge at fortryde hele ordren og ikke blot en del af en pakke. En pakke kan eksempelvis bestå af en stempelkande og en kaffekværn til en samlet pris – dvs. du kan ikke fortryde en sampak halvt.

    Returnering

    Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Dette gælder ikke kaffe, som er en fødevarer. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

    Manglende original emballage kan muligvis udgøre en værdiforringelse, så for at være sikker på at kunne modtage alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballage - herunder espressomaskiner, kaffekværne, kaffemaskiner, elkedler, tilbehør og lignende produkter, der leveres i en tilhørende emballage.

    Ved returnering er det vigtigt, at du sender produktet som pakke med Track and Trace nummer, så pakkens rejse kan spores.

    Varens stand, når du sender den retur

    Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

    Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi

    Varer undtaget fortrydelsesretten
    Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:

    1. Levering af fødevarer herunder kaffe, andre drikkevarer eller andre varer til husholdningens løbende forbrug, som leveres fysisk til forbrugerens hjem, bopæl eller arbejdsplads samt posthuse, pakkeshops mm.
    2. Levering af varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt,
    3. Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen.
    4. Aftaler om specifikke hastende reparations- eller vedligeholdelsesarbejder hos forbrugeren, som denne på forhånd udtrykkeligt har anmodet om,

    Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige  årssager ikke er egnet til at blive returneret.

    Tilbagebetaling af købsbeløbet

    Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

    Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi betalingen modtaget fra dig. Når vi har modtaget varen retur, uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet. Vi betaler ikke for fragt eller andet, som kommer ekstra i forbindelse med dit ønske om at fortryde købet.

    Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur og besigtiget den.

    Uåbnede og ubrugte varer refunderes 100%. Er varen taget i brug eller behandlet således, at der forekommer en værdiforringelse vil denne ikke blive refunderet. Værdiforringelsen vil blive vurderet i hvert enkelt tilfælde. I værdiforringelsen vil der også blive indregnet omkostninger til professionel rengøring af produktet. 

    Erhvervskunder
    For erhvervskunder er der ingen fortrydelsesret, medmindre andet skriftligt er aftalt mellem kunden og Dinluksus.dk. Som erhvervskunder betragtes private virksomheder, offentlige institutioner, foreninger, fonde og selvejende institutioner. 

    Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til: (Kun efter forudgående aftale)

    Dinluksus kafferisteri
    Nørreled 10
    4440 Mørkøv 

    Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.  

    Salg til virksomheder

    Hvis du er virksomhedsejer og ønsker at lave en fast aftale om levering af kaffebønner, så er du velkommen til at kontakte os på 3119 2644 eller mail info@dinluksus.dk

    Nyhedsbrev
    For at afmelde dig fra alt vores mail marketing, skriv blot en mail til os med navn og mailadresse, så afmelder vi dig nyhedsbreve. Du kan også afmelde dig direkte og automatisk, fra sidst modtagne nyhedsbrev.

    Persondatapolitik 

    1. Data 

    Dine personoplysninger tilhører dig. Du deler dine oplysninger med Dinluksus, fordi du gerne vil bestille en vare. Men vi forestiller os, at du gerne vil vide hvorfor vi skal bruge dine personoplysninger og hvordan vi behandler dem. Det vil vi gerne fortælle dig.

    Dinluksus bruger kun de data du giver os i forbindelse med bestilling af et produkt.

    Vi bruger følgende oplysninger:

    - Navn og adresse på køber og modtager
    - Telefonnummer
    - Betalingsadresse
    - E-mailadresse
    - Betalingsmetode
    - IP-adresse.
    - Samt hvis du vælger at skrive personlig note

    Som du sikkert forstår skal vi bruge oplysninger om leveringsadresse, så vi kan levere din bestilling.

    2. Sikkerhed

    Vi beskytter de oplysinger du giver os med den mest avancerede teknik, så ingen uvedkommende har adgang til dem. Skulle det være nødvendigt at dele oplysningerne med tredjepart (læs mere under punkt 5) kræver vi, at virksomheden behandler dine oplysninger lige så sikkert som vi gør og til det formål det er beregnet.

    3. Opbevaringsperiode

    Vi gemmer personoplysninger så længe det er nødvendigt for at kunne behandle din ordre og herefter opbevarer vi dem til egen brug i maks. to år. Herefter vil personoplysningerne blive slettet, med mindre vi af lovmæssige årsager er forpligtet til at opbevare dem i længere tid. For eksempel kræver loven at vi gemmer betalingsoplysninger i fem år.

    4. Formål 

    Vi bruger de data du giver os til forskellige formål:

    For at kunne levere din bestilling:
    Vi bruger selvfølgelig oplysningerne til at behandle din bestilling. I visse tilfælde kan vi også dele data med virksomheder som vi samarbejder med, også kaldet tredjepart, for at kunne behandle din bestilling. Du kan læse mere om dette under punkt 5.

    Mail fra Emærket: Efter dit køb, vil du modtage en mail fra Emærket. Emærket er en non profit juridisk organisation, som har til formål, at lukke fupfirmaer, sikrer en sikker nethandel og indhenter feedback fra købet. 

    Reklame: Du vil sikkert gerne vide alt om vores skønne udvalg, løbende tilbud, konkurrencer mm. Giver du tilladelse, kan du få meddelser om disse via e-mail eller social medier.

    Nyhedsbrev: Du kan også vælge at tilmelde dig vores nyhedsbreve. Så får du altid de seneste tilbud, nyheder, kaffeguides mm. Ønsker du ikke længere at modtage nyhedsbreve? Du har altid mulighed for at afmelde dig via linket i vores nyhedsbreve eller skrive en mail til os.

    Spørgsmål: Har du spørgsmål til din bestilling, kan du altid kontakte os på info@dinluksus.dk eller 3119 2644, hvor vi altid svarer urimeligt hurtigt :)

    Du vælger selvfølgelig hvilke oplysninger du sender til os. Disse oplysninger gemmes kun så længe det er nødvendigt for at kunne besvare dit spørgsmål. Vi vil jo gerne hjælpe dig bedst muligt.

    5. Tredjepart

    I visse tilfælde kan vi dele data med virksomheder som vi samarbejder med, også kaldet tredjepart, for at kunne behandle din bestilling.

    5.1 Vi vil være sikre på at du kan bruge vores website på bedst mulige måde og så personligt som muligt. Derfor kan vi benytte statistiktjenester som for eksempel Google Analytics, for at se hvordan du benytter vores site. Vi har selvfølgelig sikkerhedsaftaler med disse virksomheder, så IP adresser anonymiseres. Derudover videregiver vi også relevante oplysninger til vores fragtfirma, så de kan levere varen til dig. Vil du gerne vide hvilke tjenester vi bruger? Klik her

    6. Tredjelande

    Nogle af de virksomheder vi arbejder med er placeret i lande uden for EU. Lovgivningen i disse lande giver ikke altid den samme beskyttelse af persondata som EU. Derfor har vi indgået aftaler med virksomheder hvor de garanterer databeskyttelse.

    7. Cookies

    Vi bruger cookies, og det gør vi for at sikre at vores website fungerer optimalt så du kan nyde en god shoppingoplevelse. Vil du vide mere om disse cookies og hvordan du fjerner dem? Klik her.

    8. Tredjeparts websites

    Vores website kan indeholde links til andre websites. Vi har ingen indflydelse på disse sites og kan ikke garantere at virksomhederne behandler data lige så sikkert som vi gør. Vi anbefaler at du først læser deres Privatlivspolitik inden du bruger dem.

    9. Ændring af privatlivspolitikken
    For at kunne informere dig bedst muligt om brugen af persondata, opdaterer vi af og til denne privatlivspolitik. Vi anbefaler derfor at du regelmæssigt læser den.

    10. Se, ændre, slette data eller andre spørgsmål?

    Du kan sende en anmodning om at se, ændre, slette eller overføre din persondata. Du kan for eksempel tjekke om dine data er korrekte. Vil du gerne vide hvilke oplysninger du har givet os lov til at bruge eller vil du begrænse brugen? Det kan du også anmode om. Har du spørgsmål angående denne privalivspolitik kan du kontakte vores datahåndteringsansvarlige ved at sende en e-mail til info@dinluksus.dk eller pr. brev til:

    Dinluksus kafferisteri
    Nørreled 10
    4440 Mørkøv

    CVR: 31310237
    Mail: info@dinluksus.dk
    Tlf: 3119 2644

    11. Klagemulighed

    Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte (Klageafdelingen info@dinluksus.dk). Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
     
    Nævnenes Hus
    Toldboden 2
    8800 Viborg
    naevneneshus.dk
     
    Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

    For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.

    Handelsbetingelserne & Persondatapolitikken er senest opdateret d. 10-11-2022

    Vores hjemmeside opdateres løbende.

    Standardfortrydelsesformular

    (Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

     Til: Dinluksus kafferisteri

    Adresse:

    Dinluksus kafferisteri
    Nørreled 10
    4440 Mørkøv

    E-mail: info@dinluksus.dk

    Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:

    __________________________________________________________________________________

     

    Bestilt den: _______________________________     Modtaget den: _______________________________

     

    Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________

     

    Forbrugerens adresse:  ___________________________________________________________________

     

    Forbrugerens underskrift: _________________________________________      Dato: _________________

    (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

     

    Sale

    Unavailable

    Sold Out