Kurv 0


Fortrydelsesret

Fortrydelsesret/bytteret ved køb online


Standardbetingelser
Du har som forbruger altid 14 dages fortrydelsesret når du handler online på www.dinluksus.dk, bemærk dog, at dette ikke gælder fødevarer som kaffe og te. 

Frist for fortrydelse
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis. Udløber fristen på en helligdag, lørdag, grundlovsdag, juleaftensdag eller nytårsaftensdag forlænges fristen til den følgende hverdag.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives via mail info@dinluksus.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig skriftlig meddelelse om dette. 

Ved køb af et pakketilbud kan du kun vælge at fortryde hele ordren og ikke blot en del af en pakke. En pakke kan eksempelvis bestå af en stempelkande og en kaffekværn til en samlet pris – dvs. du kan ikke fortryde en sampak halvt.

Undtagelser til fortrydelsesretten
Du mister din fortrydelsesret, hvis du bryder emballagen på produktet, eller på nogen måde tager produktet i brug. Hvis du har brugt produktet på en måde så vi ikke kan sælge den igen, må du regne med at vi afviser at modtage produktet retur. Fortrydelsesretten gælder ikke ved købe af fødevarer, herunder kaffe og te.

Force Majeure

Hvis der opstår særlige forhold, som forhindrer os i at kunne overholde leveringstiden, kan vi påberåbe os force majeure. Eksempler på dette kan være strejker, brand, almindelig vareknaphed, beslaglæggelse, begrænsning af transportmuligheder som følge af sygdom, ekstraordinære indgreb fra myndighedernes side, cyberangreb, it-nedbrud hos os eller vores samarbejdspartnere eller manglende transportmuligheder.

En sådan situation giver ikke ret til kompensation eller ophævelse af købsaftalen.

Brug af fortrydelsesretten
Hvis du ønsker at fortryde et køb, skal du tage kontakt til kundeservice inden du returnerer din ordre.

Du fortryder ved at give os skriftlig besked pr. e-mail til info@dinluksus.dk. Det er vigtigt at du skriver dit ordrenummer sammen med fortrydelsen, så vi ved hvilken ordre du gerne vil fortryde. Fortrydelsen er overholdt, hvis du sender din meddelelse om fortrydelse inden fristens udløb. Vil du fortryde købet ved at nægte modtagelse eller ved ikke at afhente din pakke, skal du følge samme procedure.

Drejer det sig om en vare med defekt er dette ikke en fortrydelse, men en reklamation.

Det er også muligt at benytte lovens standardfortrydelsesformular som findes i bunden af denne side. Anvendelse af denne formular er ikke obligatorisk, og din fortrydelse vil blive behandlet på præcis samme måde som hvis du sender en e-mail til os.

Returnering
Hvis du fortryder dit køb, skal du sende varen tilbage til os senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Ordren kan også afleveres på vores adresse Nørreled 10, 4440 Mørkøv efter aftale eller sendes til os med omdeling.

Du skal selv betale for fragten i forbindelse med returnering af en ordre. Hvis du nægter at modtage pakken eller pakken sendes retur, fordi den er uafhentet i en pakkeshop, er dette også forbundet med omkostninger. I tilfælde, hvor du ikke har afholdt omkostninger til returfragt, fratrækker vi 50 kr. som kompensation for vores betaling af returfragt.

Det er vigtigt at alle varer sendes tilbage i originalemballagen og pakkes forsvarligt, da det er dit ansvar at sikre forsvarlig transport af varen – nøjagtigt ligesom det er vores ansvar at sikre, at varerne pakkes forsvarligt når de sendes til dig. Det er derfor også vigtigt at du får en kvittering på at pakken er sendt, så den kan spores og er forsikret.

Tilbagebetaling
Når du fortryder dit køb vil du blive refunderet med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved dit køb. Ønsker du anden tilbagebetalingsmetode er det vigtigt, at du gør opmærksom på dette ved oprettelsen af din fortrydelsessag.

Hvis du sender en pakke tilbage til os ved at bruge en returlabel.

Vi refunderer ordren så snart vi har modtaget varerne retur og efterprøvet at de overholder vores betingelser for returnering.

Reklamation
Hvis du køber en vare og finder ud af, at den er defekt, kan du fremsætte en reklamation ved at kontakte os. Hvis der er fejl eller mangler ved den ordre, du har modtaget - f.eks. materiale- eller fabrikationsfejl, manglende produkter i din ordre - bedes du kontakte os senest 7 dage efter, at pakken er modtaget.

Du kan ringe til vores kundeservice på 3119 2644 eller sende en e-mail til info@dinluksus.dk. Det er vigtigt, at du beholder emballagen og produktet, indtil din reklamation er blevet behandlet. Hvis du ikke gør det, kan vi blive nødt til at afvise din klage.

Reklamationer vedrørende maskiner
Alle maskiner, der er bestilt på vores websted, har 2 års garanti fra købsdatoen. Hvis din maskine holder op med at fungere eller viser fejl, skal du kontakte os med dit ordrenummer og en beskrivelse af problemet, herunder eventuel passende dokumentation (f.eks. billeder eller videoer), så vi kan hjælpe dig så hurtigt og effektivt som muligt.

I forbindelse med reklamation på en maskine skal vi sende de oplysninger, du giver os, til maskinproducenten. I de fleste tilfælde skal vi rådføre os med maskinfabrikanten, før vi kan tilbyde dig en endelig løsning. Det betyder, at maskinkrav kan tage længere tid (normalt ca. 3 uger).

Hvis producenten kræver, at produktet skal sendes tilbage, dækker Dinluksus rimelige omkostninger til returnering af produktet.

Oplysninge om klagemulighed
En klage over en vare eller tjenesteydelse købt hos os kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.

EU-Kommissionen online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant for forbrugere med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@dinluksus.dk.

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende

Til Kaffekapslen ApS, Alstrup Alle 15, 8361 Hasselager:

Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)
Bestilt den (*)/modtaget den (*)
Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)
Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)
Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)
Dato
(*) Det ikke relevante udstreges

Sale

Unavailable

Sold Out